New record-breaking TBM extends highway network in Italy
Jul 13, 2010
A Herrenknecht Earth Pressure Balance Shield with a diameter of 15.55 meters will be ready to start work in the year 2011 to extend the A1 highway between Bologna and Florence. Then, the giant from Schwanau will be the largest tunnel boring machine ever built in the world.
The 6-7 lot of a new alternate route includes the construction of the Sparvo Tunnel, the profile of which will set a new record in mechanized tunnelling as far as the drilling diameter is concerned. The tunnel will consist of two parallel-running tubes with a length of 2.5 kilometers each, which will both accommodate a three-lane road. Due to the size and the geological conditions, the construction of the tunnel is considered to be the most challenging part of the overall project. The Italian contractor decided to use mechanized tunnelling technology to improve work safety and to accelerate the works. Therefore, the Chieti-based company "Toto Costruzioni Generali S.p.A." ordered a tunnel boring machine (TBM) from the German company Herrenknecht, market leader in mechanized tunnelling. Toto will carry out the tunnelling works in loose soils with local presence of gas using EPB technology on a total length of five kilometers. The Sparvo Tunnel is part of the project awarded by "Autostrade per l’Italia S.p.A." to a joint venture comprising "Vianini Lavori S.p.A.", "Toto Costruzioni Generali S.p.A." and "Profacta S.p.A.".
In order to produce the two 2.5 kilometer long tubes of the Sparvo Tunnel, Herrenknecht is developing and building an EPB Shield (Earth Pressure Balance Shield) with an exterior diameter of 15.55 meters, a weight of 4,300 tonnes, a cutterhead power of 12,000 kilowatts and an overall length of 120 meters. After completion at the Schwanau plant, the world’s largest tunnel boring machine will then start its work in Italy.
Preparations for the assembly of the record-breaking TBM have already started in Schwanau. A tight time schedule has been set for the construction of the Sparvo Tunnel. In line with the current planning, the machine is expected to start tunnelling near Florence towards the north as early as in the first half of 2011. The 6-7 lot is the last section of the "Variante di Valico" project which will considerably reduce the travelling time between Bologna and Florence for up to 90,000 vehicles per day after the alternate route is opened according to schedule at the end of 2013.
Contact:
Herrenknecht AG
Schlehenweg 2
77963 Schwanau
PH: +49 (0)7824 302-540
Fax: +49 (0)7824 302-473
E-Mail: pr@herrenknecht.de
Internet: www.herrenknecht.de
Weitere News und Artikel
Jun 02, 2025
News
Kanalgipfel 2025: Aussteller Amiblu
Die Entwässerungssysteme unserer Städte sind ein wesentlicher Bestandteil des kommunalen Anlagevermögens. Die große Zukunftsaufgabe, vor der viele Kommunen stehen, besteht in einer fundierten technischen und …
May 29, 2025
News
Kanalgipfel 2025: SCOPE3-Nachweis: CO2-Bilanzierung auf Unternehmensebene
Die Entwässerungssysteme unserer Städte sind ein wesentlicher Bestandteil des kommunalen Anlagevermögens. Die große Zukunftsaufgabe, vor der viele Kommunen stehen, besteht …
May 26, 2025
News
Kanalgipfel 2025: Smart Processing – mit KI-Technologien von der Kanalinspektion bis zur Sanierungsstrategie
Die Entwässerungssysteme unserer Städte sind ein wesentlicher Bestandteil des kommunalen Anlagevermögens. Die große Zukunftsaufgabe, …
May 22, 2025
News
Kanalgipfel 2025: Mehr Kanalsanierung mit weniger Personal? – Die Stellschrauben bei der Vergabe
Die Entwässerungssysteme unserer Städte sind ein wesentlicher Bestandteil des kommunalen Anlagevermögens. Die große Zukunftsaufgabe, vor der viele …
May 20, 2025
News
Kanalgipfel 2025: Aussteller Karl Schöngen KG
Die Entwässerungssysteme unserer Städte sind ein wesentlicher Bestandteil des kommunalen Anlagevermögens. Die große Zukunftsaufgabe, vor der viele Kommunen stehen, besteht in einer fundierten technischen …
May 12, 2025
News
Kanalgipfel 2025: Stand der Kanalsanierung in Deutschland – Eine kritische Betrachtung
Die Entwässerungssysteme unserer Städte sind ein wesentlicher Bestandteil des kommunalen Anlagevermögens. Die große Zukunftsaufgabe, vor der viele Kommunen …
May 08, 2025
News
Kanalgipfel 2025: Interkommunale Zusammenarbeit - Chancen und Potenziale einer genossenschaftlichen Zusammenarbeit
Die Entwässerungssysteme unserer Städte sind ein wesentlicher Bestandteil des kommunalen Anlagevermögens. Die große Zukunftsaufgabe, …
Sep 02, 2024
News
Fortbildungspunkte für Ingenieur*innen mit Online-Kursen von UNITRACC und SAG-Akademie
Ingenieurkammern vergeben bis zu 44 Punkte für Kurse aus unserem Weiterbildungsangebot im Bereich Kanalbau, -instandhaltung und -management. Ergründen Sie …
Aug 26, 2024
News
Nachruf Prof. Dr.-Ing. Dietrich Stein
In tiefer Trauer geben wir bekannt, dass unser Gründer und Gesellschafter Prof. Dr.-Ing. Dietrich Stein im Alter von 85 Jahren verstorben ist.
Es ist seiner visionären Kraft, seinem ingenieurmäßigen Genius …
Aug 21, 2024
News
Kanalgipfel 2024: Aussteller Swietelsky-Faber GmbH Kanalsanierung
Die Entwässerungssysteme unserer Städte sind ein wesentlicher Bestandteil des kommunalen Anlagevermögens. Die große Zukunftsaufgabe, vor der viele Kommunen stehen, besteht in …
Aug 15, 2024
News
Kanalgipfel 2024: Aussteller Steinzeug-Keramo & Pipelife
Die Entwässerungssysteme unserer Städte sind ein wesentlicher Bestandteil des kommunalen Anlagevermögens. Die große Zukunftsaufgabe, vor der viele Kommunen stehen, besteht in einer fundierten …
Aug 14, 2024
News
Kanalgipfel 2024: Aussteller Aarsleff
Die Entwässerungssysteme unserer Städte sind ein wesentlicher Bestandteil des kommunalen Anlagevermögens. Die große Zukunftsaufgabe, vor der viele Kommunen stehen, besteht in einer fundierten technischen …
Contact
Herrenknecht AG
77963 Schwanau
Phone:
+49 (0) 7824-302-0
Fax:
+49 (0) 7824-34-03